Chceš mít víc energie, dobrou náladu a zbavit se bolesti? Nebo být konečně spokojený se svou postavou, dobře se vyspat a cítit se ve svém těle skvěle? Tak to jsi na správném místě! Klikni na následující tlačítko, vyplň krátký dotazník a získej konzulaci zdarma s našimi odborníky, kteří ti ukáží rychlou, efektivní a hlavně dlouhodobě udržitelnou cestu k tvému cíli.

Konzultace s odborníky, zdravé a chutné recepty, tréninková videa, vzájemná podpora, živá vysílání, každodenní inspirace a motivace. To a mnoho dalšího najdeš v naší speciální skupině. A navíc úplně zdarma. Tak na nic nečekej a připoj se k nám!

NAŠE FILOZOFIE

Spokojená mysl >>
Zdraví na talíři >>
Dobité baterky >>
Tělo bez bolesti >>

Zdraví na talíři

Strava je hlavním palivem našeho těla a podle světové zdravotnické organizace je její vliv na naše zdraví až 75 %. Genetika v tomto ohledu hraje pouze velmi malou roli – každý z nás má v těle geny, které mohou vést k různým onemocněním a jejich projevy můžeme aktivně ovlivnit naší životosprávou. Podívejme se na pár statistik spojených se špatným stravováním:

  • 57 % dospělé populace trpí nadváhou a obezitou a o moc lépe na tom nejsou ani děti
  • 850 000 lidí v ČR má cukrovku
  • 50 % Čechů dnes zemře na infarkt nebo mrtvici a dalších 25 % na rakovinu

Zkuste se rozhlédnout kolem sebe a zamyslet se nad tím, jak tyto nemoci ovlivnily nebo ovlivňují kvalitu života vašich rodičů nebo prarodičů. Všemu se dá ovšem zabránit právě tím, jak se budeme ke svému tělu chovat a jaké palivo mu poskytneme. Do vašeho oblíbeného auta byste přece také nenatankovali nekvalitní benzín.

 

Pevné zdraví

Základem pevného zdraví a dobré imunity je vyvážený jídelníček, kde nic nechybí ani nepřebývá. 80 % imunitních buněk sídlí ve střevě. Střevní mikroflóra neboli mikrobiom jsou mikroorganismy žijící v naší trávicí soustavě a nejenom tam. Kromě imunity ovlivňují celé tělo a také psychiku. Nejčastěji se jedná například o návaly chutí, podrážděnost nebo úzkost. Složení mikrobiomu ovlivňuje především to, jak se stravujeme. Můžeme ho pozitivně ovlivnit konzumací vlákniny a potravin obsahujících probiotika, jako jsou například zakysané mléčné výrobky nebo kvašená zelenina a další.

 

Energie po celý den

K tomu, aby naše tělo mělo potřebnou energii a mohlo fungovat, mu musíme pravidelně dodávat makroživiny (bílkoviny, sacharidy a tuky). Jejich poměr je u každého zcela individuální. Stejně jako u paliva do auta, i u potravin záleží na jejich kvalitě, aby mohlo tělo vytvořit stejně kvalitní energii. Proto bychom měli upřednostňovat kvalitu před kvantitou.

 

Buďte fit

Jídlo většina z nás řeší především kvůli přebytečným kilům a formování postavy. Ovšem žádná striktní dieta nebude fungovat napořád a vše je pouze o dlouhodobě udržitelných návycích, ke kterým přistoupíte postupně. U redukce hmotnosti myslete na několik základní věcí:

  • hlídejte si, aby váš výdej byl vyšší než příjem (jezte přiměřeně a navyšte pohybovou aktivitu)
  • nečekejte, že zhubnete za pár dní a pak se vrátíte zpět ke svým starým návykům
  • dělejte to hlavně kvůli sobě – to je ta nejlepší motivace
  • redukce hmotnosti je pouze vedlejší produkt optimálního fungování vašeho těla

 

Čerstvost je klíč

Průmyslově zpracované potraviny jsou vytvořeny tak, aby nám co nejvíce chutnaly – proto jich jíme příliš. Tyto potraviny navíc obsahují nadbytek cukru a tuku, což společně s dalšími faktory ve výsledku vede k nárůstu civilizačních onemocnění. Nejíme jiné potraviny než naši předci, ale jíme potraviny jinak zpracované. Můžeme sem zařadit veškeré cukrovinky, instantní pokrmy, hotové pokrmy, smažené a slané výrobky.

 

Preferujte naopak čerstvé ovoce, zeleninu, maso, vejce, neochucené mléčné výrobky, luštěniny a obiloviny. Když budete konzumovat nezpracované potraviny a budete jíst v klidu, tělo vám samo dokáže říct, jaké množství je pro vás nejlepší. Jíst zdravě a vyváženě neznamená jíst dokonale a do konce života se vyhýbat oblíbeným pokrmům. Stačí myslet na to, že „Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili.“