Chceš mít víc energie, dobrou náladu a zbavit se bolesti? Nebo být konečně spokojený se svou postavou, dobře se vyspat a cítit se ve svém těle skvěle? Tak to jsi na správném místě! Klikni na následující tlačítko, vyplň krátký dotazník a získej konzulaci zdarma s našimi odborníky, kteří ti ukáží rychlou, efektivní a hlavně dlouhodobě udržitelnou cestu k tvému cíli.

Konzultace s odborníky, zdravé a chutné recepty, tréninková videa, vzájemná podpora, živá vysílání, každodenní inspirace a motivace. To a mnoho dalšího najdeš v naší speciální skupině. A navíc úplně zdarma. Tak na nic nečekej a připoj se k nám!

NAŠE FILOZOFIE

Spokojená mysl >>
Zdraví na talíři >>
Dobité baterky >>
Tělo bez bolesti >>

Tělo bez bolesti

Představte si takovou situaci. Jedete si takhle pohodově autem do práce, ale z ničeho nic se vám na přístrojové desce rozsvítí kontrolka. Jedna z těch červených, která signalizuje vážný problém a měli byste okamžitě zastavit. Jak zareagujete? Zastavíte a pokusíte se dát vaše auto co nejdřív do pořádku nebo na kontrolku nebudete brát ohled a pojedete bezstarostně dál?

 

Většina dospělých nevěnuje svítící kontrolce pozornost. Teda té u auta samozřejmě ano. Ale té, kterou naše tělo prostřednictvím bolesti zad, hlavy, svalů či kloubů hlásí, že je něco v nepořádku, pozornost často nevěnují. A to i přes to, že je bolest často limituje v oblíbených činnostech jako jsou například sport a jiné záliby, hraní si s dětmi nebo večerní pohybové aktivity s partnerem. Víte, jak to je s tou bolestí hlavy.

 

Bolest není normální

85 % dospělých trpí bolestmi pohybového aparátu, a tak není divu, že je bolest stále častěji označována za další civilizační onemocnění. Rozlišujeme mezi bolestí akutní a chronickou (dlouhodobou). Obě mají jedno společné. Slouží jako ochranný varovný signál, kterým se nám naše tělo snaží říct, že někde vznikla nerovnováha. Záda dnes bolí kde koho, takže se to většina z nás naučila brát jako normální stav. Ale pokud nebudeme bolest řešit a dál a dál budeme opakovat a prohlubovat nevhodné držení těla a pohybové vzorce, jednoho dne pohár přeteče a dojde k tomu nejhoršímu. Nevratné strukturální změně. Pod tou si představte nejčastěji výhřez meziobratlové ploténky nebo syndrom karpálního tunelu. A ty už se řeší většinou pouze operací.

 

Jděte na to chytře

Dnes není problém dostat se kamkoliv potřebujeme nebo udělat spoustu práce bez toho, aniž bychom se museli zvednout ze sedadla. Ovšem naše těla jsou stvořena k pohybu a trpí, když jim ho nedopřejeme. Sedavý způsob života je jednou z hlavních příčin rozmachu bolestí v poslední době. Snažme se proto využívat každou příležitost k pohybu. A nemusíme kvůli tomu chodit hned do fitka. Můžeme vystoupit o zastávku dřív, jít po schodech místo použití výtahu nebo si vyšlápnout eskalátory. Možností je opravdu spousta.

 

Pokud už se ovšem vydáte do posilovny, zkuste myslet na to, že po celodenním sezení v práci není nejlepší kompenzační metodou se znovu posadit na některý ze zázračných strojů. Zaměřte se proto na kvalitu pohybu. Porovnáme-li totiž čas, který za týden průměrně prosedíme (40-60 hodin), a čas věnovaný cvičení (2-4 hodiny), je to docela velký nepoměr. Je tedy naprosto zásadní, aby vybrané cviky vedly ke kompenzaci sezení i obnově zdraví pohybového aparátu a byly prováděny správně! Věnujte se protažení zkrácených partií (zadní strana stehen, hrudník apod.), optimalizaci správného držení těla a posílení hlubokého stabilizačního systému prostřednictvím správného dýchání a jednoduchých cviků na podložce. To je totiž ten nejdůležitější základ pohybové pyramidy, díky které předejdeme bolesti a jiným problémům s pohybovým aparátem. Pokud byste se rozhodli tento základ přeskočit a začít rovnou například s tak komplexním pohybem jako je běh, je většinou jen otázkou času, kdy se svalové nerovnováhy prohloubí natolik, že pomyslný pohár opět přeteče a dostaví se bolesti nebo dokonce vážnější zranění.

 

Štěstí po kapsách

Nejde o to, abychom celý den byli v pohybu nebo seděli narovnaní jako na fotce v první třídě. Zásadní je ovšem vědět, jak má vypadat optimální sed a správné držení těla a vždy, když se přistihneme, že se hrbíme a používáme páteř jako věšák, se aspoň na chvíli vrátit k aktivnímu držení těla. Důležité je také nesedět příliš dlouho vkuse a aspoň každé 2 hodiny se zvednout, dát si krátkou pauzu a projít se. Protože čím méně toho prosedíme, tím aktivnější budeme moc být v pozdějším věku. A hlavně, pohyb je neomezený zdroj štěstí, který máme vždy s sebou.