Chceš mít víc energie, dobrou náladu a zbavit se bolesti? Nebo být konečně spokojený se svou postavou, dobře se vyspat a cítit se ve svém těle skvěle? Tak to jsi na správném místě! Klikni na následující tlačítko, vyplň krátký dotazník a získej konzulaci zdarma s našimi odborníky, kteří ti ukáží rychlou, efektivní a hlavně dlouhodobě udržitelnou cestu k tvému cíli.

Konzultace s odborníky, zdravé a chutné recepty, tréninková videa, vzájemná podpora, živá vysílání, každodenní inspirace a motivace. To a mnoho dalšího najdeš v naší speciální skupině. A navíc úplně zdarma. Tak na nic nečekej a připoj se k nám!

NAŠE FILOZOFIE

Spokojená mysl >>
Zdraví na talíři >>
Dobité baterky >>
Tělo bez bolesti >>

Spokojená mysl

Mamut. Ten byl v minulosti asi největší hrozbou našich předků. Když je ohrožoval nebo ho chtěli ulovit, aby si zajistili potravu na následující období, musela těla lovců vyplavit adrenalin, přepnout se do režimu útěk nebo útok a spustit tak obrannou reakci s jediným cílem. Přežít! Díky tomu dokázali krátkodobě mobilizovat záložní zdroje energie a mamuta porazit. Pak se opět hodili do klidu, nechali těla odpočinout a v jeskyni si se zbytkem kmene vychutnávali plody jejich práce. My se ovšem ocitli v době, kdy už nás sice nehoní mamut, ale stres v každodenním životě má mnoho jiných podob.

 

Jedná se o činitele, který dokáže dysregulovat jakýkoliv tělesný systém, a jeho zdrojem není pouze psychika a problémy spojené nejčastěji se vztahy, prací nebo třeba finanční situací. Stresovou reakci v našem těle vyvolává také například nekvalitní spánek či jídlo, zneužívání stimulantů, nedostatek nebo také nadbytek pohybu, alkohol, drogy, sociální sítě, multitasking, enviromentální toxiny, stále se zrychlující prostředí, problémy ostatních a mnoho dalších činitelů. Ale reakce našeho těla se nezměnila a má stále za cíl jediné. Přežít.

 

Ochránce a nepřítel

Hlava je takový manažer. Všechno řídí a závisí na ní celý systém. Když tento manažer není v pohodě, trpí celý systém. To je také důvod, proč dnes 34 % dospělých trpí hrozbou vyhoření a dochází ke stále většímu rozmachu psychosomatických onemocnění. Přitom už dávno o přežití bojovat nemusíme. Žijeme v době blahobytu, kdy se nemusíme bát o svůj život, střechu nad hlavou nebo to, jestli budeme mít co jíst. A i přes to většina z nás trpí menší či větší vnitřní nespokojeností. Tu často zaháníme zdroji rychlého potěšení jako jsou jídlo, alkohol, útěk do společnosti apod. Na chvíli nám to pomůže zapomenout, ale po čase se to zase objeví.

 

Zodpovědnost za to má částečně náš mozek, jehož hlavním úkolem je zajistit přežití. Dříve dával pozor, aby na nás něco nevyskočilo ze křoví a nesežralo nás to. Dnes nic takového nehrozí, nicméně mozek stále vyhledává nebezpečí a hrozby. To je také důvod, proč se nám v hlavě občas množí pochyby nebo jiné negativní myšlenky a nám se zdá, že se jich prostě nedokážeme zbavit. Často si připomínáme bolest z minulosti nebo žijeme s obavami z budoucnosti. A i když víme, co bychom v našem životě chtěli změnit, nedaří se nám překonat určitě nepohodlí, které je se změnou spojené, a přemoci mozek, který nás opět jen chrání před fyzickým a psychickým strádáním.

 

Rozdýchej to

Náš rušný život příliš nenahrává klidu v mysli a naše hlava není stavěná na to, aby jela neustále na plné obrátky. Proto je dobré si najít pravidelně chvilku na zklidnění a srovnání myšlenek. Když naberete do kbelíku vodu z řeky, tak je nejprve kalná. Ale po chvíli se nečistoty usadí a vy uvidíte až na dno. Způsobů, které vám mohou pomoci udržet si čistou hlavu, je spousta. Od čtení nebo práci na zahradě, přes meditace či cvičení jógy až po pobyt v přírodě formou procházky nebo dokonce běhu. Neexistuje univerzální řešení a každému z nás bude fungovat něco trochu jiného. Proto otestujte více variant a najděte si takovou činnost, u které se vám podaří trochu uklidit v hlavě.

 

A když bude nejhůř, několikrát se zhluboka nadechněte a prostě to rozdýchejte. Dýchání je životně důležitý pohyb a dokáže ovlivnit vyplavování stresových hormonů. Vždyť nám to radily už naše babičky. Důležité je ovšem vést nádech až do břicha! Když jsme ve stresu, začneme dýchat krátce do horního hrudníku, což umocňuje stresovou reakci těla. Proto si jako pomůcku klidně dejte dlaň na břicho nebo zatlačte palce pod poslední žebra a s nádechem se je snažte vytlačovat.

 

Jste také toho názoru, že je škoda ubližovat svému tělu stresem a jeho negativní dopady? Tělo je jakýmsi domem pro duši a když nebude v pořádku naše psychika, nebude v pořádku ani naše tělo. Až vás proto příště něco vytočí, zhluboka se nadechněte a připomeňte si, že tohle nemáte zapotřebí.