Chceš mít víc energie, dobrou náladu a zbavit se bolesti? Nebo být konečně spokojený se svou postavou, dobře se vyspat a cítit se ve svém těle skvěle? Tak to jsi na správném místě! Klikni na následující tlačítko, vyplň krátký dotazník a získej konzulaci zdarma s našimi odborníky, kteří ti ukáží rychlou, efektivní a hlavně dlouhodobě udržitelnou cestu k tvému cíli.

Konzultace s odborníky, zdravé a chutné recepty, tréninková videa, vzájemná podpora, živá vysílání, každodenní inspirace a motivace. To a mnoho dalšího najdeš v naší speciální skupině. A navíc úplně zdarma. Tak na nic nečekej a připoj se k nám!

NAŠE FILOZOFIE

Spokojená mysl >>
Zdraví na talíři >>
Dobité baterky >>
Tělo bez bolesti >>

Dobité baterky

Vědci objevili zázračný lék. Lék, který lidem po celém světě pomáhá lépe zvládat stres, udržovat krevní tlak v normě, obnovovat imunitní systém, být kreativní, lépe se učit, rozhodovat a mít skvělou paměť. Také prospívá emocionální stabilitě, pomáhá regulovat pocit hladu, chutě a udržet si stálou hmotnost, rozvíjí mikrobiom, snižuje pravděpodobnost prochladnutí a hlavně pomáhá předcházet psychickým problémům, demenci a rakovině. V lékárně ho nemají. Nicméně vás potěším, protože ho všichni máme doma. Tím zázračným lékem je totiž…

 

Spánek

Musím sáhnout po kofeinové vzpruze, abych dokázal do oběda efektivně fungovat? A usnul bych během dopoledne znovu? Pokud jste si aspoň na jednu z těchto otázek odpověděli ano, kvalita a množství vašeho spánku má jisté rezervy. Abychom lépe pochopili význam spánku, položme si jednu důležitou otázku. Proč vlastně spíme:

  • biologicky podmíněná potřeba
  • psychická a fyzická regenerace
  • vyprázdnění stresového zásobníku
  • upevnění informací nasbíraných během dne
  • obnova imunitního systému

Spánek toho v našem životě ovlivňuje opravdu spoustu a sami posuďte, co na sobě pocítíte více. Je to jedno špatné jídlo nebo jedna špatná noc?

 

Tichý nepřítel

Kdy jste se naposled probudili odpočatí bez budíku? Chronickým nedostatkem spánku neboli spánkovou deprivací dnes trpí 2/3 dospělých v rozvinutých zemích. Paradoxní je ovšem to, že jsme jediný živočišný druh, který se dobrovolně připravuje o spánek. Ano, doba je velmi rychlá a klade na nás stále vyšší a vyšší nároky. Do toho máme všude spoustu nových upozornění, chceme žít společenský život, podívat se na oblíbený seriál nebo občas prostě nedokážeme zkrotit naše myšlenky. Život nám zkrátka někdy nedá usnout a mnoho činitelů nám ukrajuje z našeho času určeného pro obnovu sil. My se postupně učíme fungovat na nižší úrovni energie a často už si ani nedokážeme vzpomenout, o kolik lépe jsme se dříve cítili po fyzické i psychické stránce.

 

Hlava offline

Pryč jsou doby, kdy lidé během pracovní doby vykonávali stále dokola jednu stereotypní činnost. Většina z nás má dnes znalostní práci, musí být kreativní, analyzovat data a pohotově reagovat v kritických situacích. Během dne uděláme několik desítek tisíc rozhodnutí, což je pro naši psychiku velmi náročné. Ideální formou relaxace je proto aktivní odpočinek. U něj totiž konečně vypneme hlavu, okysličíme a protáhneme tělo po celodenním sezení a také vyplavíme hormony štěstí.

 

Najděte si rytmus

Pravidelnost. Ta je u spánku úplně nejdůležitější. Příroda nás stvořila jako zvykové bytosti a pro spánek to platí dvojnásob. Zkuste si proto najít vlastní rytmus a zorganizovat si svůj den tak, abyste si mohli dopřát 7-8 hodin pravidelného spánku. Pozor! Neznamená to čas strávený v posteli. Když se vám podaří vytvořit si návyk usínat každý den v podobný čas, nebude to trvat dlouho a začnete opět zažívat probuzení bez budíku a spoustu energie nejen ráno, ale také v průběhu celého dne. Večer budete usínat bez problémů a psychická i tělesná pohoda budou už jen třešničkou na dortu.

 

Nenechávejme spánek jen na čas, který nám z každého dne zbyde. Chraňme svůj spánek, protože každý dobrý den začíná dobrou nocí.